Jak rozstrzygać zbiegi tytułów do ubezpieczeń w przypadku umów zlecenia. 4 przykłady

Jeżeli umowa zlecenia występuje obok innego tytułu do ubezpieczeń, np. umowy o pracę czy prowadzenia własnej działalności, wtedy mamy do czynienia ze zbiegiem tytułów doubezpieczeń. Możliwych jest wiele przypadków i różnych konfiguracji tytułów do ubezpieczeń występujących łącznie, w tym samym czasie lub „zazębiających się” czasowo. Komplikuje to sytuację i może oznaczać problemy z ustaleniem tytułów do ubezpieczeń oraz podstawy wymiaru składek. Przede wszystkim zaś musimy rozstrzygnąć, czy umowa zlecenia będzie objęta ubezpieczeniami.

COVID - 19 w firmie

W przypadku gdy u jednego z pracowników pojawiły się objawy zarażenia koronawirusem lub jeśli zostanie potwierdzone, że pracownik został zarażony pracodawca ma określone obowiązki.

Błędy w dokumentacji ZUS –pytania płatników i odpowiedzi ekspertów

Specjaliści ds. rozliczania ZUS w firmach mają często sporo wątpliwości dotyczących właściwego wypełniania dokumentacji. Poniżej prezentujemy porady naszych ekspertów dotyczące tego zagadnienia. Sprawdź, jakie problemy zgłaszają płatnicy i jak należy sobie z nimi poradzić.

14 błędnych zapisów w regulaminie ZFŚS

Niewłaściwe zapisy w regulaminie zakładowego funduszu świadczeń socjalnych (ZFŚS) mogą narazić pracodawcę na poważne konsekwencje finansowe. Pracodawca będzie bowiem musiał wypłaty oskładkować lub opodatkować oraz skorygować dokumenty przesłane już do ZUS i do urzędu skarbowego. Może narazić się również na kary nakładane przez ZUS, PIP i kontrole podatkowe. Warto się przed tym uchronić i przeanalizować zapisy w swoim regulaminie zgodnie z poniższymi wskazówkami. Sprawdź, czy nie popełniłeś błędu w regulaminie ZFŚS.