Pracownica w ciąży – jakie warunki pracy musi zapewnić pracodawca
Z chwilą uzyskania informacji o ciąży pracownicy pracodawca powinien natychmiast przeanalizować rodzaj dotychczas wykonywanej przez nią pracy i warunki jej wykonywania. W szczególności dotyczy to systemu i rozkładu czasu pracy, w którym jest zatrudniona. Czynności te, choć nie wynika to wyraźnie z przepisów, są niezbędne do właściwego zorganizowania pracy kobiecie w ciąży. Co istotne, pracodawca nie musi (i nie powinien) z nimi czekać, aż pracownica przedłoży mu oficjalnie zaświadczenie lekarskie potwierdzające ciążę. Na początek wystarczy informacja od pracownicy, nawet ustna. Jednak z czasem powinna ona zostać potwierdzona dokumentem. Jakie inne zobowiązania ciążą na pracodawcy? Sprawdź.
Jeśli jesteś subskrybentem publikacji Zeszyty ubezpieczeń społecznych
zaloguj się
Zapomniałeś hasła ?
Zostań subskrybentem publikacji Zeszyty ubezpieczeń społecznych